Waarom kan jouw kantoor niet zonder kantoorbeheersoftware?

Waarom kan jouw accountantskantoor niet zonder kantoorbeheersoftware?
83% van de accountants geeft aan dat hun klanten vandaag de dag veeleisender zijn dan vijf jaar geleden (rapport Sage “Practice of Now” (2018)). Als accountant wil je zo veel mogelijk waarde bieden aan jouw klanten. Dit gaat veel beter als je je geen zorgen hoeft te maken over de organisatie van je eigen accountantskantoor, over tijdmanagement en voortgangsbewaking. In dit artikel lees je waarom kantoorbeheersoftware voor accountants onmisbaar is. Maar eerst laten we Wouter Haegebaert (bestuurder van Haegebaert Boekhouding en Fiscaliteit en enthousiaste gebruiker van AdminPulse) aan het woord!

"AdminPulse is een enorme hulp voor de werking van ons accountancykantoor: gedaan met de lijstjes, checklists, en lijstjes van lijstjes. In AdminPulse heb je een overzichtelijk en gedetailleerd zicht op taskflow, compliance, facturatie, etc. Het bevrijdde ons van tijdrovende organisatorische rompslomp, zodat we onze tijd veel productiever konden besteden. Dankzij de intuïtieve interface en uitgebreide support was AdminPulse ook gemakkelijk te implementeren, en te integreren in de dagelijkse werking van ons kantoor."

Wouter Haegebaert - bestuurder van Haegebaert Boekhouding en Fiscaliteit

Wat is kantoorbeheersoftware?

Kantoorbeheersoftware zoals AdminPulse helpt je bij het beheren en verbeteren van de rentabiliteit en efficiëntie van jouw accountantskantoor. Je gebruikt dit om klantendossiers te beheren, taken te volgen en te delegeren, te registreren en de bestede tijd bij te houden. Ook kan je de productiviteit van jouw werknemers en de winstgevendheid van jouw kantoor analyseren, en facturen opstellen en verzenden. Deze facturen kan je opslaan en delen, net zoals alle andere types documenten.


Je bespaart veel tijd én geld met kantoorbeheer dat al deze processen integreert in één enkele workflow! Bovendien heb jij daardoor meer tijd om je te concentreren op projecten en initiatieven die waardevol zijn voor jouw klanten.

Dit zijn de voordelen van kantoorbeheersoftware voor accountants:

Verhoogde kantoorefficiëntie

Kantoorbeheersoftware maakt manuele facturatie overbodig. AdminPulse maakt automatisch factuurvoorstellen die u makkelijk en snel naar uw klanten kan sturen. Zet er een POM-betaalknop op en uw klanten kunnen via hun smartphone betalen. Lees coda-bestanden in om betalingen automatisch af te punten en laat AdminPulse betaalherinneringen aan trage betalers sturen. Jouw facturen makkelijk in je eigen boekhouding krijgen? Dat gaat eenvoudig en snel via de directe connectie met Exact Online, Horus, Octopus en Yuki, of via de Exporter naar alle andere boekhoudpakketten!


Klant- en contactgegevens, de historiek van de communicatie die met klanten gevoerd zijn, hun documenten, volmachten, anti-witwas gegevens, UBO register, … allemaal bij elkaar in één pakket. Dus geen dubbel werk meer! Makkelijk terug te vinden en in een handomdraai toegevoegd.


Taakbeheer  in AdminPulse elimineert tijdrovende ochtendbijeenkomsten waarin bepaald wordt welke werknemers wat zullen doen op een bepaalde dag. Dit alles verhoogt de efficiëntie van jouw accountantskantoor.

Verhoogde productiviteit

AdminPulse beheert de taken van al je medewerkers. Daardoor is iedereen op elk moment met de juiste zaken bezig. Alle deadlines worden gehaald.
Omdat alle documenten en klantgegevens in één workflowsysteem beheerd worden, is alle informatie snel en veilig toegankelijk voor de medewerkers.

Verhoogde winstgevendheid

Verhoogde efficiëntie, productiviteit en beter beheer van je klanten resulteert in een betere cashflow voor jouw accountantskantoor.

Verhoogde schaalbaarheid

Omdat AdminPulse kantoorbeheer je helpt bij de opvolging van jouw kantoor, verlies je minder energie aan jouw eigen administratie en kan je jouw kantoor laten groeien.
Nog geen kantoorbeheersoftware? Probeer het een maand gratis!

Comments